Managementul – o cutie cu surprize

23 Martie 2017

În filmul Forest Gump, celebru în anii ’90, un personaj spunea: „Life is like a box of chocolate – you never know what you’re gonna get”. Replica rămâne valabilă È™i, aplicată la dinamica mediului de business actual, capătă noi valenÈ›e la nivel individual.

Funcția de management este și ea o cutie cu surprize. Fiecare zi aduce ceva nou și, de multe ori, neașteptat.

Din perspectiva rezultatelor muncii sale un manager are, de obicei, indicatori de performanță destul de clar definiÈ›i. Dar cum se asigură că îi atinge? Aspectele tehnice ale muncii sale, produsul de bază al echipei pe care o conduce, sunt necesare pentru a putea defini criterii obiective pentru rezultatele aÈ™teptate.

Ceea ce este însă la fel de important dar, uneori mai dificil de obÈ›inut, este capacitatea de a obÈ›ine aceste rezultate prin intermediul oamenilor. CompetenÈ›ele din această zonă sunt deseori considerate implicite. Ele nu sunt destul de clar operaÈ›ionalizate – transformate în comportamente observabile – pentru a putea fi urmărite în procesul de recrutare È™i selecÈ›ie sau monitorizate în evaluarea managementului organizaÈ›iei.

Primul pas însă, înainte de identificarea È™i dobândirea competenÈ›ele necesare unui manager, este ca acesta să îÈ™i dorească să se dezvolte È™i pe o zonă personală. Apoi  participarea la un program de formare pentru management dar È™i aplicarea consecventă a tehnicilor învățate.

Dar care sunt aceste competenÈ›e atât de necesare unui manager indiferent de domeniul în care lucrează?

În primul rând, capacitatea de a conduce echipa È›inând cont de fiecare membru în parte. Acest lucru implică strategii de responsabilizare aplicate pe niveluri diferite. O altă abilitate esenÈ›ială este asertivitatea, deoarece angajaÈ›ii vor prelua modelul de comunicare de la un manager care È™tie să comunice asertiv È™i asta duce la eficientizarea muncii.

Un bun manager este interesat să cunoască tipul de personalitate, locul controlului È™i pârghiile motivaÈ›ionale ale fiecărui membru al echipei È™i să le folosească pentru a crea mediul de lucru care să permită angajaÈ›ilor atingerea potenÈ›ialului lor maxim È™i, astfel, nivelul maxim de performanță al echipei.

Organizarea personală este un alt aspect esenÈ›ial care, alături de managementul riguros al resurselor personale È™i departamentale, poate face diferenÈ›a în situaÈ›iile limită È™i nu numai.

Toate aceste competenÈ›e manageriale se circumscriu cumva unei bune cunoaÈ™teri a personalității umane, precum È™i unei bune comunicări interpersonale. De fapt, competenÈ›a în management se construieÈ™te pe fondul unei personalități echilibrate, al unei bune autocunoaÈ™teri, al unui nivel înalt de încredere în propria persoană, al unei capacități de acceptare È™i de cuprindere a tuturor aspectelor dificile sau conflictuale pe care trebuie să le gestioneze cu rezultate optime. Iar aceste trăsături pot fi conÈ™tientizate È™i dezvoltate până la un anumit nivel de fiecare dintre noi.

Acestea sunt principiile pe care se bazează cursul intitulat „People management” È™i care, împreună cu modulele „Comunicare asertivă”, „Time management È™i organizare personală”, „NoÈ›iuni de bază în project management” È™i „Abilități de prezentare” compun programul Executive Development – program care oferă o sinteză a celor mai importante abilități manageriale È™i care se adresează atât managerilor cu experiență, cât È™i celor aflaÈ›i de puÈ›in timp în funcÈ›ii de conducere.

Pentru conducătorii organizaÈ›iilor care doresc să crească eficienÈ›a sistemelor de management la nivel de top È™i middle management cel mai direct mod de a obÈ›ine acest lucru este înscrierea într-un program de training È™i coaching.

Alături de modulele de training pentru dezvoltarea competenÈ›elor manageriale, programul organizat de Institutul de Studii Financiare, în parteneriat cu Transvertical Executive Coaching, este dedicat managerilor executivi care doresc să îmbine instrumentele de management organizaÈ›ional cu dezvoltarea personală È™i cunoÈ™tinÈ›ele de psihologie organizaÈ›ională.

 

Material realizat de Cristina Stroe, formator È™i coach, activând în domeniul consultanÈ›ei în management, comunicării È™i psihologiei organizaÈ›ionale, È™i trainer în cadrul programului Executive Development.

Pentru alte detalii È™i înregistrare la program vă stăm la dispoziÈ›ie la adresa alina.tudorache@isfin.ro È™i la telefon 0758 491 987.

 

Noua platformă pentru examinări online


Vă rugăm să accesaÈ›i Platforma on-line aici È™i să urmaÈ›i paÈ™ii menÈ›ionaÈ›i în Ghidul candidatului sau Ghidul angajatorului/furnizorului

Programe de pregatire profesională continuă pentru specialiști constatare daune


Specialiștii constatare daune își desfășoară activitatea profesională în domeniul asigurărilor, în conformitate cu prevederile legale în vigoare și cu respectarea cerințelor privind pregătirea profesională....Click aici pentru detalii >

ANUNÈš PRIVIND ÃŽNSCRIEREA LA EXAMENE ORGANIZATE LA SALÄ‚

ANUNÈš PRIVIND ÎNSCRIEREA LA EXAMENE ORGANIZATE LA SALÄ‚   Vă informăm că, pentru a asigura posibilitat...vezi tot

Revista de Studii Financiare

IMPORTANT-CREDITE ANUALE DISTRIBUITORI DE ASIGURĂRI ȘI/SAU REASIGURĂRI

În vederea simplificării procesului de validare È™i alocare a creditelor anuale de pregătire profesională conti...vezi tot

Tact

Examinare online - Extinderea perioadei

ANUNT IMPORTANT   Institutul de Studii Financiare va informeaza ca examenele online pentru pregatirea continua a ...vezi tot

ISF - Accredited Training Partner of CISI

Institutul de Studii Financiare a devenit membru afiliat al OECD/INFE

  Institutul de Studii Financiare a devenit membru afiliat al OECD/INFE (ReÈ›eaua InternaÈ›ională pentru EducaÈ...vezi tot

Ectranz

Principalele declarații la conferința "Asigurările auto și siguranța în trafic în era digitală"

     Cea de-a doua editie a  Conferintei nationale  organizate de   Biroul Asigura...vezi tot

IMASIG
 Newsletter ISF

Abonează-te acum pentru a primi ultimele noutăți. Suntem prezenți și pe rețelele de socializare și