Protecția societăților împotriva șicanării prin litigii

17 Octombrie 2018

Descriere generală                                                     

Una dintre principalele îngrijorări pe care societățile listate sau în curs de listare pe piaÈ›a de capital le au, este legată de accesul în acÈ›ionariat a unor persoane care vor ajunge să frustreze activitatea societății prin promovarea de litigii. Și societățile supuse unui regim de supraveghere special (entități reglementate) împărtășesc aceleaÈ™i temeri È™i uneori aceeaÈ™i soartă. Litigiile înseamnă costuri suplimentare, riscuri operaÈ›ionale È™i reputaÈ›ionale, oportunități pierdute.

Seminarul va analiza atât relaÈ›ia dintre societate È™i acÈ›ionarii săi, cât È™i instrumentele de care se poate folosi societatea pentru a se apăra de disputele cu acÈ›ionarii. Se vor aduce exemple È™i se vor analiza astfel de cazuri de litigii È™icanatorii din România È™i din străinătate (inclusiv practica CEDO) È™i modul în care acestea au fost gestionate de societăți È™i de instanÈ›ele de judecată.

În urma participării la acest curs, reprezentanÈ›ii societăților vor înÈ›elege care sunt mijloacele È™i limitele protecÈ›iei lor împotriva È™antajării prin litigii, cum pot fi prevenite litigiile È™icanatorii, cum pot fi identificaÈ›i acÈ›ionarii activiÈ™ti înainte de a formula litigii împotriva societății È™i cum pot fi gestionate cel mai eficient astfel de litigii după ce au fost promovate.

 

Grup Å£intă 

Programul se adresează, în principal, consilierilor juridici ai societăților listate, în curs de listare sau care au în plan mediu È™i lung listarea pe piaÈ›a de capital, consilierilor juridici ai societăților cu o activitate reglementată (asigurări, financiar-bancar) sau ai societăților care au în acÈ›ionariat fonduri de investiÈ›ii.

De asemenea, programul este util È™i pentru membrii departamentelor de secretariat general, relaÈ›ia cu investitorii, control intern. Astfel, în vederea prevenirii, identificării È™i gestionării la timp a È™icanării prin litigii, programul se adresează È™i persoanelor ce deÈ›in poziÈ›ia de Secretar General, IR Specialist, CFO, CRO, auditor intern.

În cazul unei societăți care se confruntă cu astfel de litigii, programul se va dovedi util È™i directorilor executivi (CEO) sau membrilor consiliului de administraÈ›ie care doresc să înÈ›eleagă fenomenul cu care se confruntă societatea pentru a putea lua acÈ›iunile strategice corespunzătoare.

Nu este necesară experienÈ›a în litigii pentru a participa la seminar sau o anumită vechime în funcÈ›ia deÈ›inută.

 

Obiectivele workshop-ului

Principalele obiective ale seminarului sunt:

- Dobândirea capacității participanÈ›ilor de a evalua în mod independent dacă societatea pe care o reprezintă este o È›intă sau nu pentru acÈ›ionarii activiÈ™ti sau È™icanatorii;

- Dobândirea capacității participanÈ›ilor de a analiza, în mod independent, vulnerabilitățile în guvernanÈ›a corporativă È™i în activitatea acestora, care pot duce la iniÈ›ierea unor litigii împotriva societății;

- Informarea asupra unor cazuri similare din România È™i din străinătate È™i analizarea modului în care societățile È™i instanÈ›ele s-au comportat;

- Informarea asupra ultimelor tendinÈ›e în activitatea acÈ›ionarilor activiÈ™ti Informarea asupra remediilor existente È™i a modalităților de gestionare a unor acÈ›ionari activiÈ™ti/È™icanatorii;

- Dobândirea unei competente de bază în a aplica modalitățile de prevenÈ›ie a litigiilor È™icanatorii;

- Dobândirea unei competente de bază în a gestiona litigiile È™icanatorii, în cazul în care acestea au fost deja formulate.

 

Agenda evenimentului 

1. Tipuri de societăți și de evenimente societare care atrag atenția acționarilor activiști sau șicanatorii. Studiu de caz.

2. Forme de manifestare ale activismului societar și consecințele acestuia asupra conducerii și guvernării corporative a societății. Studiu de caz.

3. Prevenirea litigiilor È™icanatorii. Gestionarea eficientă a acestora, în cazul în care au fost deja promovate. Exemple teoretice derivate din cazuri practice.

 

Trainer

Ana Gabriela Atanasiu este avocat, doctor în drept comercial al Universității din Bucuresti, fiind în perioada 2015-2016 È™ef al departamentului juridic al Bursei de Valori Bucuresti.

ExperienÈ›a profesională relevantă a dnei. Atanasiu include consultanță de guvernare corporativă È™i privind consiliile de administraÈ›ie, reprezentarea unui fond de investiÈ›ii în instanţă pentru apărarea unei investiÈ›ii de peste 300 milioane EUR împotriva unui serii de litigii È™icanatorii formulate de un acÈ›ionar minoritar, reprezentarea în instanță a unui dezvoltator imobiliar pentru protejarea unei investiÈ›ii de peste 30 milioane EUR împotriva unui acÈ›ionar minoritar È™icanatoriu.

 

Durată/ Perioadă

Atelierul va avea loc în data de 17 octombrie a.c. între orele 09:30 - 16:00.

 

Investiție

Investiția necesară pentru participarea la acest atelier este de 350 lei + TVA/persoană.

La tariful de mai sus se acordă discount 5% pentru înscrierea grupurilor de minim 2 persoane din cadrul aceleiaÈ™i entități.

 

Date contact

Înscrierile se pot transmite la adresa training@isfin.ro, persoana de contact Răzvan HÄ‚PÄ‚U, telefon 0740.854.653

Noua platformă pentru examinări online


Vă rugăm să accesaÈ›i Platforma on-line aici È™i să urmaÈ›i paÈ™ii menÈ›ionaÈ›i în Ghidul candidatului sau Ghidul angajatorului/furnizorului

Programe de pregatire profesională continuă pentru specialiști constatare daune


Specialiștii constatare daune își desfășoară activitatea profesională în domeniul asigurărilor, în conformitate cu prevederile legale în vigoare și cu respectarea cerințelor privind pregătirea profesională....Click aici pentru detalii >

ANUNÈš PRIVIND ÃŽNSCRIEREA LA EXAMENE ORGANIZATE LA SALÄ‚

ANUNÈš PRIVIND ÎNSCRIEREA LA EXAMENE ORGANIZATE LA SALÄ‚   Vă informăm că, pentru a asigura posibilitat...vezi tot

Revista de Studii Financiare

IMPORTANT-CREDITE ANUALE DISTRIBUITORI DE ASIGURĂRI ȘI/SAU REASIGURĂRI

În vederea simplificării procesului de validare È™i alocare a creditelor anuale de pregătire profesională conti...vezi tot

Tact

Examinare online - Extinderea perioadei

ANUNT IMPORTANT   Institutul de Studii Financiare va informeaza ca examenele online pentru pregatirea continua a ...vezi tot

ISF - Accredited Training Partner of CISI

Institutul de Studii Financiare a devenit membru afiliat al OECD/INFE

  Institutul de Studii Financiare a devenit membru afiliat al OECD/INFE (ReÈ›eaua InternaÈ›ională pentru EducaÈ...vezi tot

Ectranz

Principalele declarații la conferința "Asigurările auto și siguranța în trafic în era digitală"

     Cea de-a doua editie a  Conferintei nationale  organizate de   Biroul Asigura...vezi tot

IMASIG
 Newsletter ISF

Abonează-te acum pentru a primi ultimele noutăți. Suntem prezenți și pe rețelele de socializare și