Instrumente de prevenție a fraudei - Iași

Iasi 09 Septembrie 2019 - 10 Septembrie 2019

Trainer: Maria Ganea - Boghian

Detalii

Constatarea daunelor - Identificarea situațiilor de fraudă în cazul daunelor auto

Numărul tot mai mare a vehiculelor avariate care solicită despăgubiri pe polițe de asigurare, impune persoanelor implicate în constatarea / lichidarea daunelor optimizarea timpilor de lucru, utilizarea unor proceduri și instrumente adecvate.

Responsabilitatea efectuării unei constatări corecte și complete care să conducă la despagubirea corectă și completă a daunelor conform prevederilor legale este o obligație profesională care, presupune și folosirea unor instrumente cu rol de prevenție, preliminare în identificarea unor posibile fraude.

Participanților la acest curs li se vor aloca 20 puncte credit aferente pregătirii profesionale continue pentru toate categoriile profesionale din asigurări.

Cursul poate fi parcurs o singură dată în cadrul programului de formare profesională continuă.

Grup țintă

Cursul se adresează persoanelor care fac parte din procesul de instrumentare a daunelor, constatare și lichidare daune, dar și antifraudă, furnizându-le elemente esențiale în luarea unei decizii argumentate cu privire la existența unor posibile tentative de fraudă.

Obiectivele cursului

  • Stabilirea unei proceduri de lucru 
  • Desenarea schemei logice de acțiune
  • Cunoașterea și însușirea unor instrumenete psihologice în calibrarea situației
  • Interpretarea rezultatelor psihologice și alegerea traseului de acțiune
  • Validarea informației primare
  • Utilizarea bazelor de date în vederea stabilirii nivelului de probabilitate a fraudei
  • Verificarea istoricului daunalității și a informațiilor conexe
  • Luarea deciziei argumentate cu privire la cazul analizat

Tematica

I. Evaluarea nevoilor și a gradului de cunoaștere al auditoriului

II. Aspecte psihologice

  • Prezentarea teoretică a noțiunilor și instrumentelor psihologice utilizate
  • Construirea stării de prezență
  • Diagnosticarea stării emoționale a clientului
  • Metode de calibrare a stării clientului și crearea raportului
  • Formularea întrebărilor de calibrare
  • Formularea întrebărilor de diagnosticare (întrebări tari-emoționale)
  • Construirea chestionarului de lucru
  • Interpretarea rezultatelor psihologice (limbaj non verbal și răspunsuri la întrebările *tari*)
  • Exerciții

II. Creionarea procedurii de lucru

  • Stabilirea fluxului activităților
  • Desenarea schemei logice și a pașilor de acțiune în funcție de interpretarea rezultatelor psihologice
  • Alegerea traseului de acțiune
  • Validarea preliminară a informației
  • Clasificarea evenimentelor în funcție de probabilitatea fraudei
  • Formularea preliminară a concluziei
  • Interogarea preliminară a bazei de date și sumarizarea elemenelor
  • Concluzie - Posibil frauda DA/NU!

III. Validarea informației cu ajutorul rezultatelor observațiilor și a răspunsului interogărilor în baza de date, evenimente curente-istoric

  • Verificarea în teren a ipotezelor
  • Interogarea bazei de date după finalizarea constatării – pentru constatatori
  • Încadrarea cauzei în etapa constatării
  • Verificarea daunei în etapa lichidării
  • Investigarea fraudei

IV. Studii de caz

V. Concluzii

Trainer

Maria Ganea-Boghian este licențiată a Univesității Politehnice Galați, a obținut titlul de doctor la Universitatea din Pitești susținând teza cu titlul Tratarea vehiculelor devenite epave, la sfârșitul vieții acestora.

Are un masterat în consultanță și cursuri postuniversitare în domeniul siguranței rutiere, dinamica accidentelor de circulație. Este absolventă a Academiei Române de Coaching  și are diplome de Master coach și practicantă NLP. Este formator autorizat ANC.

Este implicată din anul 2004 în domeniul licitării și evaluării vehiculelor avariate fiind cooautor în proiectarea și realizarea sistemului de licitații Autosel, utilizat de toate companiile de asigurări în stabilirea valorii epavelor din anul 2007 până în prezent.

Durata/Perioada

Programul are o durată de 15 ore efective de studiu (20 credite) și se va desfășura pe parcursul a două zile, în intervalul orar 09.00-17:00.

Investiție

Investiția pentru acest program este de:

  • 640,42 lei + TVA/participant

Taxele de mai sus includ: materiale curs, pauze de cafea, pauză de masă, certificat de participare, taxa pentru validarea și înregistrarea creditelor.

Aplică la curs
Informații ajutatoare pentru completarea formularului.




 Newsletter ISF

Abonează-te acum pentru a primi ultimele noutăți. Suntem prezenți și pe rețelele de socializare și