Studiu privind comportamentul investitorilor pe piața de investiții

14 December 2018

ISF a realizat un studiu privind activitatea investițională atât a specialiștilor din piață, cât și a persoanelor fără experiență pe piața de capital. Studiul a avut la bază completarea unui chestionar format din 11 întrebări cu scopul de a reliefa comportamentul investițional pe piața finanicară.

Conform rezultatelor, cei mai mulți dintre respondenți au o experiență mai mare de 5 ani pe piața de investiții, însă  niciunul dintre acești considerând că abilitățile lor investiționale sunt foarte bune, ci mai degrabă medii (43.75%).

Majoritatea folosesc internetul ca mijloc de obținere a informațiilor cu privire la investiții (43.75%), există însă și un procent de 18.75% dintre respondenți care apelează la bănci pentru a obține aceste informații și mai puțin la brokerii de investiții (12.50%).  Însă, în cazul în care ar urma o periaodă de recesiune, aceștia s-ar îndrepta mai degrabă către un consilier de investiții (43.75%) decât să țină banii acasă (12.50%), dar există și un procent semnificativ de respondenți care ar prefera să depună banii într-un cont de economii (25%). În același timp, într-o perioadă stabilă din punct de vedere economic, decizia privind activitatea lor investițională ar putea fi afectată de informațiile citite în presă sau auzite la știri (43.75%), și doar într-un procent de 25% de părerea consilierului de investiții.

Cu toate că abilitățile lor investiționale sunt evaluate ca fiind în cea mai mare parte medii, iar rezultatele investițiilor acestora îndeplinesc pe deplin așteptările lor (60%), jumătate dintre respondenți spun că sunt predispuși la risc. În schimb, în cazul în care portofoliul lor de investiții s-ar mări mai mult decât au planificat, acest lucru s-ar datora în cea mai mare parte capacității lor de a investi (31.25%), dar și datorită norocului (25%). Dacă, în schimb, prețurile acțiunilor din portofoliu ar începe să scadă drastic, cei mulți dintre respondenți (43.75%) nu ar încerca să le vândă rapid (doar 6.25% dintre aceștia le-ar vinde), ci ar încerca să afle mai întâi care este motivul pentru care prețurile au scăzut și mai apoi să ia o decizie.

În cazul în care respondenții ar fi puși în situația de a alege ce să facă dacă firma la care dețin acțiuni ar avea probleme de producție, dar ar dori lansarea de noi produse, aceștia au spus că ar încerca mai degrabă să obțină mai multe informații despre introducerea noului produs (56.25%) decât să afle care este situația din procesul de producție.

 

Noua platformă pentru examinări online


Vă rugăm să accesați Platforma on-line aici și să urmați pașii menționați în Ghidul candidatului sau Ghidul angajatorului/furnizorului

Programe de pregatire profesională continuă pentru specialiști constatare daune


Specialiștii constatare daune își desfășoară activitatea profesională în domeniul asigurărilor, în conformitate cu prevederile legale în vigoare și cu respectarea cerințelor privind pregătirea profesională....Click aici pentru detalii >

Proiectul CertIDD – un nou proiect educational pentru piaţa de asigurări

Institutul de Studii Financiare anunță finalizarea celui de-al patrulea proiect educațional pentru piața de asigură...see all

Revista de Studii Financiare

PLATFORMĂ EXAMINĂRI

Vă rugăm să accesați Platforma on-line aici și să urmați pașii menționați în Ghidul ...see all

Master de tehnici actuariale

The Insurance Distributor Manual has been published

The Institute of Financial Studies and specialists in the insurance market have developed and published the Insurance Di...see all

ISF - Accredited Training Partner of CISI

Actiune plantare - editia a doua

ISF organizeaza vineri 29 martie 2019  a doua editie a actiunii de ecologizare a padurilor, urmand astfel sa plante...see all

Ectranz

COMUNICAT DE PRESA - CONFERINȚA EUROPEANĂ A SERVICIILOR FINANCIARE

Bucureşti 25 martie  2019   Digitalizarea, automatizarea şi inovaţia în serviciile financiare, dar ...see all

IMASIG
 Newsletter ISF

Abonează-te acum pentru a primi ultimele noutăți. Suntem prezenți și pe rețelele de socializare și